уторак, 25. септембар 2018.

Marketinški, ne politički režim

Da li će, posle rijaliti afere, ministar kulture biti ražalovan? Ili će i ministar i njegov crno-ružičasti oponent ostati na AV-ovoj Farmi?
U zemlji u kojoj se politički stavovi uzimaju ozbiljno, odlazak ministra bi bio neminovan. Ali AV-ov režim je marketinški, ne politički. AV-ov režim funkcioniše kao politička korporacija sa mnoštvom brendova, namenjenih različitim ciljnim grupama. Tim brendovima AV, kao ujedno vlasnik  i chief executive korporacije, nastoji da pokrije čitavo političko tržište.

Otud taj, na prvi pogled, zbunjujući konglomerat svega i svačega koji je okupio oko sebe. Otud taj spoj naizgled nespojivog pa i suprotstavljenog.
Fragmentizujući političko polje, politički marketing obesmišljava političke sukobe. Sve ima svoju tržišnu nišu, a korporacija, koja hoće da ovlada tim tržištem, nijednu ne zanemaruje. Svaka joj treba.
Politički marketing je jedino što u AV-ovom režimu zaista funkcioniše. Ljudi koji to za AV-a rade veoma dobro znaju svoj posao. Na našu nesreću.