СУБОТА, 11. МАЈ 2024, 13:00
РАДИО БЕОГРАД 2
ЕМИСИЈА СТЕПЕНИК
Аутор Светлана Јајић
Разговарамо о књизи "Фашизам антифашиста" Пјера Паола Пазолонија..
https://rts.rs/radio/radio-beograd-2/5437056/fasizam-antifasista.html
„Uzalud ćete po medijima tragati za informacijom o onome što se zaista zbiva“, kaže gospodin Zabadalo. „Do javnosti stiže samo ono što žele da vam pokažu, i to onako kako im odgovara.“
Prvi maj je propuštena prilika za štrajk nas neplaćenih radnika na društvenim mrežama, svih nas koji svojim postovima, kačenjima, lajkovanjima, šerovanjima i ostalim aktivnostima, svojim vremenom i svojom pažnjom, stvaramo basnoslovna bogatstva digitalnih feudalaca.
Zamislimo period u kome bi društvene mreže zamrle.
Lajavi Krelac, predvodnik domaćih lopova i sluga stranog kapitala, zarežao je, u jednom od svojih uobičajeno komično-histeričnih javnih ispada, da treba produžavati, ne skraćivati radno breme i da ga je baš briga šta o tome misle radnici u Čikagu.
„Volim keš. Volim kad šušne, volim kad zvekne“, kaže gospodin Zabadalo. „Volim opipljivost novca. Kartica je sterilna. Volim anonimnost keša. Gotovina je sloboda. Na gotovinu se kidiše jer ju je teško kontrolisati.“
Izbegavam ih zato što kasirke ostavljaju bez posla.
Verovatno će
prevladati jer su trgovinskim firmama jeftinije i pogodnije. Ne moraju da im
svakog meseca isplaćuju zarade, uz poreze i doprinose koji uz zarade idu. Ne
mogu da se bune, štrajkuju ili zabušavaju.
Na samouslužnim kasama
kupac zapravo sam besplatno obavlja posao kasirke. Zašto bismo to radili?
Na samouslužnim kasama se može platiti samo karticom, čime se iz upotrebe istiskuje stari dobri keš.
Pisati po društvenim mrežama je isto što i pisati po vodi.
Ništa ne ostaje.
Kada padnem u iskušenje da poverujem nekoj informaciji, podsetim se kroz koliko je ruku prošla pre nego što je stigla do mene, kakvim je svim obradama podvrgavana, koliko joj je puta nešto dodato ili oduzeto, kako je sve zakrivljavana na ovu ili onu stranu, koliko je tu različitih namera i interesa upleteno, koliko je nemara, nesporazuma, proizvoljnosti u svemu tome, kaže gospodin Zabadalo.
Klasična marketinška navlakuša da se odvuče pažnja sa daleko ozbiljnijih i važnijih stvari nego što su trabunjanja osobe bez ikakvog realnog uticaja i značaja.
I, usput, nabaci lopta AV-u da postigne lak propagandni pogodak, postavivši se kao arbitar i, čak, što je najkomičnije u ovoj farsi, zaštitnik demokratskih sloboda i prava.