Neke od nevolja sa internetom:
Doveo je do deprofesionalizacije, nudeći previše toga besplatno i zamutivši razliku između vrednog i bezvrednog, znalačkog i neznalačkog, zasnovanog i proizvoljnog.
Ako nas je potrošačka civilizacija svela na kupce, moćne internet kompanije su nas srozale na predmet trgovine. Mi smo proizvod koji prodaju svojim oglašivačima.
Pretovrio nas je u sakupljače podataka.
Koristi nas kao neplaćenu radnu snagu za proizvodnju profita velikih internet kompanija.
Na tu temu, veoma podsticajan tekst Janisa Varufakisa "Čiji je Google" (https://pescanik.net/ciji-je-google/).
Evo nekoliko odlomaka.
"Velike tehnološke kompanije su se poslednjih godina našle u žiži interesovanja javnosti zbog usavršavanja mračnih veština koje su pre njih izumeli mediji poput novina, radija i televizije: to su veštine privlačenja i vezivanja pažnje da bi se potom mogućnost pristupa našim čulima prodavala reklamnim agencijama. Ali dok su čitaoci, slušaoci i gledaoci starih medija bili aktivni kao potrošači koji plaćaju za određenu vrstu robe, današnji komercijalni elektronski mediji su otkrili kako da profitiraju obavljajući transakcije direktno sa prodajnim lancima, svodeći nas i naše podatke na pasivni predmet trgovine."
"S druge strane, Google ne može uverljivo tvrditi da je kapital koji generiše dobit kompanije u celini privatno proizveden. Svaki put kada koristite Google pretraživač da pronađete neku frazu, pojam ili proizvod, ili kada posetite lokal koji ste pronašli na Google mapi, vi uvećavate kapital kompanije. Googleovi serveri i softver su proizvedeni na kapitalistički način, ali veliki deo kapitala kompanije proizvode praktično svi njeni korisnici. Svaki korisnik bi legitimno mogao da položi pravo na udeo i kaže da je de facto deoničar."
Doveo je do deprofesionalizacije, nudeći previše toga besplatno i zamutivši razliku između vrednog i bezvrednog, znalačkog i neznalačkog, zasnovanog i proizvoljnog.
Ako nas je potrošačka civilizacija svela na kupce, moćne internet kompanije su nas srozale na predmet trgovine. Mi smo proizvod koji prodaju svojim oglašivačima.
Pretovrio nas je u sakupljače podataka.
Koristi nas kao neplaćenu radnu snagu za proizvodnju profita velikih internet kompanija.
Na tu temu, veoma podsticajan tekst Janisa Varufakisa "Čiji je Google" (https://pescanik.net/ciji-je-google/).
Evo nekoliko odlomaka.
"Velike tehnološke kompanije su se poslednjih godina našle u žiži interesovanja javnosti zbog usavršavanja mračnih veština koje su pre njih izumeli mediji poput novina, radija i televizije: to su veštine privlačenja i vezivanja pažnje da bi se potom mogućnost pristupa našim čulima prodavala reklamnim agencijama. Ali dok su čitaoci, slušaoci i gledaoci starih medija bili aktivni kao potrošači koji plaćaju za određenu vrstu robe, današnji komercijalni elektronski mediji su otkrili kako da profitiraju obavljajući transakcije direktno sa prodajnim lancima, svodeći nas i naše podatke na pasivni predmet trgovine."
"S druge strane, Google ne može uverljivo tvrditi da je kapital koji generiše dobit kompanije u celini privatno proizveden. Svaki put kada koristite Google pretraživač da pronađete neku frazu, pojam ili proizvod, ili kada posetite lokal koji ste pronašli na Google mapi, vi uvećavate kapital kompanije. Googleovi serveri i softver su proizvedeni na kapitalistički način, ali veliki deo kapitala kompanije proizvode praktično svi njeni korisnici. Svaki korisnik bi legitimno mogao da položi pravo na udeo i kaže da je de facto deoničar."