Bliži se Sajam knjiga a mene zaokuplja jedno pitanje koje bih želeo da podelim sa vama. Zašto se ova prilika ne iskoristi za jedno malo istraživanje. Kada je već toliko čitalaca (ili makar kupaca) na jednom mestu. Poslednje istraživanje tržišta knjiga imali smo, ako se ne varam, 2006. godine.
Kada se Sajam završi, dobijamo šturi podatak o broju posetilaca a mogli bismo saznati bar nešto više. Recimo, starosnu, polnu i obrazovnu strukturu. Koliko knjiga su posetioci kupili na Sajmu, koliko godišnje kupe van njega. Šta ih opredeljuje pri kupovini knjige. Da li kupuju za poklon ili za sebe. .
Da li dolaze zbog popusta, velikog broja knjiga na jednom mestu, sajamske atmosfere, druženja. Kupuju li nova ili stara izdanja.
I tako to.
Znam, profesionalci će kazati da uzorak nije reprezentativan za opštu populaciju, ali bi bilo zanimljivo i korisno znati navike i sklonosti psetilaca Sajma, kao zainteresovanih za knjigu.
Činjenica je da su ispitanici na jednom mestu bi pojeftinila istraživanje. Dovoljno je postaviti anketare na bilo kom delu sajamskog prostora.
Kada se Sajam završi, dobijamo šturi podatak o broju posetilaca a mogli bismo saznati bar nešto više. Recimo, starosnu, polnu i obrazovnu strukturu. Koliko knjiga su posetioci kupili na Sajmu, koliko godišnje kupe van njega. Šta ih opredeljuje pri kupovini knjige. Da li kupuju za poklon ili za sebe. .
Da li dolaze zbog popusta, velikog broja knjiga na jednom mestu, sajamske atmosfere, druženja. Kupuju li nova ili stara izdanja.
I tako to.
Znam, profesionalci će kazati da uzorak nije reprezentativan za opštu populaciju, ali bi bilo zanimljivo i korisno znati navike i sklonosti psetilaca Sajma, kao zainteresovanih za knjigu.
Činjenica je da su ispitanici na jednom mestu bi pojeftinila istraživanje. Dovoljno je postaviti anketare na bilo kom delu sajamskog prostora.