субота, 20. мај 2017.

Tri sekunde pažnje

Po rečima predstavnice Fejsbuka, pažnja internet publike traje tri sekunde. Dakle, tri sekunde pažnje!
Zagušeni samo informacijama. Nemoguće ih je valjano obraditi, nemoguće im je posvetiti dovoljno vremena. Preko svega prelećemo, ni na čemu se ne zadržavamo. Što je više informacija, to smo pred njima bespomoćniji, to smo manje kadri da ih uobličimo u smisleno znanje.

Kod klasičnih medija, postojale su redakcije koje su birale i oblikovale sadržaje. To je podrazumevalo opasnost pogrešnog izbora, rđavog tumačenja ili namerne cenzure.
U internet okruženju se sami borimo sa informacijama koje nas preplavljuju. Ume to da bude itekako iscrpljujuće. I mentalno ubistveno, naročito imajući u vidu da je 99% toga najobičnije smeće, koje se samoumnožava šerovima i kopi-pejstovima.
Pošto je nemoguće izlovati se, moramo da naučimo kako da se snalazimo u tom bezobalnom okeanu, da naučimo kako da informacije biramo, koristimo, uobličavamo umesto da se pretvorimo u protočne cevi, koje sve prolazi, a ništa u njima ne ostaje. Kako da ovladamo bujicom informacija, umesto da ona vlada nama.