уторак, 22. децембар 2015.

Vođa kao izbavitelj ili o melodramskom marketingu

Obrativši se pre neki dan, pod uzbunom sazvanom naprednjačkom skupu, Vođa je, za promenu, jednom rekao istinu – 99 odsto prikupljenih naprednjaka zaista ne vidi ništa sporno u naklonosti Bratislava Gašića prema novinarkama koje brzo kleknu, i sami sličnu naklonost dele. Ponajmanje u tome vide razlog da se jedan ministar rastavi od ljubljene funkcije.

Ali, eto, Vođa je ipak rešio da Gašića smeni, makoliko mu to, lično, teško palo. Iako ga je junački, u mnogim prilikama, branio, i odbranio. Nije ga dao čak ni kada se dogodila tragedija sa helikopterom. Ispratiće ga, istina, uz slavopojke, ali su slavopojke ipak slaba uteha. Položaj je položaj.
Odluka toliko odudara od uobičajenog Vođinog manira da je primljena sa nevericom, ne samo među naprednjacima. Otuda stalna pitanja hoće li Gašić zaista biti smenjen. Toliko sve to liči na trenutni Vođin hir, koji može, isto tako hirovito, biti svakog trenutka poništen.
Zaista, zašto je Vođa odlučio smeni svog najodanijeg saradnika, kako se sam izvoleo izraziti? Svakako ne zbog toga što je ovaj najgrublje uvredio jednu ženu, i sve žene, čime obrazlaže svoju odluku. Sam Vođa najgrublje i neprekidno vređa čitav narod pa nikom ništa.
Nešto je tu drugo po sredi. Stvar je u Vođinom melodramskom marketingu. Jednostavno, nije odoleo iskušenju da se poigra izbavitelja iz kakve srceparajuće melodrame. Makar izbavljao i od primitivaca iz sopstvenog okruženja. I makar ga to lično silno potreslo, osetljivog kakav već jeste.